Tuesday, April 07, 2009

Apalah nasib BIJAN

Aku dan wife aku sambil tengok Astro Awani, sempat lagi menjengah ke beberapa blog bloggernetworks yang pro PR dan sesekali tersesat kedalam blogger BPN yang pro KERAjaan. Ada dua team masing-masing hebat update bahan dan mainkan psikologi menarik, menarik..cuma sesetengah team BPN bahasa agak lucah dan melampau. Dia orang nie tak sekolah agaknya kot. Memperbodohkan intelek seseorang dengan hujah yang jelik. Dalam era internet masing-masing ada hak nak berkata dan kena juga study effectnya jika gaya bahasa yang tidak beradap, kalau yang baca tu memang penyokong tegar, rasanya tak adelah ambil port sangat, cuma yang baca nie mereka-meraka yang berada atas pagar yang masih belum buat keputusan nak memilih siapa, but bila dah terbaca dalam blog tu dimana sumpah seranah penuh dalam artikel jadi pembaca boleh buat kesimpulan pemilik blog tersebut memang tiada sahsiah diri dan secara direct merke akan melihat parti mana yang disokong juga terkena tempiasnya.

Pukul 8:00 malam aku dah dapat msg mengatakan PR menang 2 - 1, cuma bukan keputusan rasmi. Aku sesekali minat juga nak cerita pasal politik, cuma yang aku perasan bila Mahathir turut sama berkempen aku nampak ada tanda negatif dari kem pak lah. Kau bayangkanlah teruk paklah kena hina ngan Mahathir, penyokong-penyokong pak lah tak kan nak diam aja, mungkin dia orang akan buat silent protest..

Ntahlah cuma bagi aku tunggu dan lihat je lah corak pemerintahan BIJAN nie sama ada dia kena queen control dengan wife dia atau ada lagi satu king control MAHATHIR akan remote control BIJAN.

Bagi negeri aku MELAKA masih kurang sinar untuk PR bertapak WallahuA'lam, pekat sungguh darah dacing dia orang sampai ada yang cakap kalau letak tunggul mati pun kat kertas undi dacing sure dia orang akan pilih tunggul dari pilih manusia hehehe alahaiii orang Melaka.

0 comments: