Friday, August 24, 2007

technical cms meeting

2 hari penuh kena masuk technical meeting dengan group PP/NCR/AP , discussion kali ini ialah untuk integrate CMS dengan project PP, kenkadang kita pandang tinggi pada consultant-consultant yang datang, ialah yang join tu rambut dan kulit putih , speaking pun memang ambil masa agak le nak faham hehehehe tapi ialah bila dah 2 hari discuss so kita tahu le tahap technical knowledge dia orang hahaha.. simple UML sequence diagram pun salah macam maner nak nie.. arghh bila dah join meeting banyak le kerja lain tertangguh, aku rindu dengan code , aku rindu dengan unit test... dan aku rindu dengan wife dan anak-anak aku..

Group kami masih macam biasa happy dengan enviroment kerja sekarang, aku rasa team yang ada sekarang nie team yang paling seronok aku bekerja, mereka -mereka ini semua mempunyai kepakaran masing-masing, ada seorang tu memang expert dalam java, bagus dalam algorithm senior daripada aku dan seorang lagi dari group java juga very active mencuba perkara baru dalam java dan kini mengikut jejak langkah ex bos aku menulis code generator dan seorang lagi sabar dalam meniti langkah yang mecabar dalam dunia soft dev.. aku doakan dia menjadi seperti senior beliau manakala group .net dibawah team aku nie pun bagus juga, cepat tangkap apa yang diajar dan kalau tak faham rajin bertanya. Team SA rajin dan cekap mengesan bugs :)

Aku masih belum buat keputusan untuk join company yang lagi satu walaupun offer letter dan dibagi..ada kat rumah simpan..ada masa lagi 10 hari untuk aku fikirkan, aku dah melalui 2 kali disscussion.. last discussion dengan panel advisor unutk company tersebut, nice person dan pertanyaan straight to the point dan jawapan yang dia hendak dari aku pun jawapan yang padat..tak nak pusing-pusing hehehe ..

ada beberapa orang rakan yang aku tahu kemampuan dia orang untuk buat kerja, aku rekomenkan, nak cakap aku bagi syarat kat company tu untuk aku join..tak juga tapi aku just kata kalau dapat this team join sekali sekali di bawah group aku..lagi ok.. i know they can perform, company nie ada kena mengena dengan kuwait & arab saudi.

knowledge aku dalam beberapa technology masih kurang , masa nak mendalami pun dah semakin tidak mencukupi, aku plan nak beli buku hujung minggu nie..buku tentang unit test pattern dan linq.

0 comments: