Monday, August 20, 2007

Start project Baru - Customer Management System CMS

Sudah lebih kurang seminggu saya mula dengan project baru, so setiap ptg selama 3 jam unutk jangkamasa 2 bulan saya akan duduk dengan domain expert dan bersoal jawab tentang CMS Domain. Saya akan lukis domain diagram, buat sequence diagram dan ajukan soalan macam-macam sperti process flow, business logic, interface dan real operation implemantation yang dia orang harapkan nanti.

Project ini agak mencabar kerana domain yang dihasilkan setakat seminggu lebih saya join session tersebut sudah agak complex kerana terlibat dengan pelbagai calculation berkaitan mail process dan logistic. Dan saya berharap saya dapat hasilkan domain ynag flexible dan skrg ini saya dah start buat test pada beberpaa use case awal untuk prototype.

Hari nie tak sihat rase macam nak demam.

Saya dapat offer kerja di sebuah international company dan package yang diberi sgt menarik.. tapi disini saya tgh handle project yang juga menarik.. experiance yang sara rasa jarang saya akan dpt dlm domain mail & logistic ini.. masih lagi berfikir..

0 comments: