Tuesday, August 28, 2007

DDD and TDD document guideline

Semalam ada satu soalan ditanya kepada aku oleh seseorang, aku bercerita pasal agile methodology.. aku bercerita tentang Test Driven Design tapi dia tanya kat aku..ada any documentation guideline yang aku gunakan dalam team aku?.. argh.. sememangnya aku tak de solid documentation bagaimana nak buat nak buat DDD dan TDD, kebanyakkan cara aku..ialah mentor, ertinya aku involve dengan developer, aku terlibat dalam design..aku bercerita,ini dia base code,ini dia layer yang terlibat follow cara mcm ini.

Tapi soalan tu membuat aku berfikir yang aku perlukan juga basic documentation menerangkan methodology yang digunakan. emmmm ya masa untuk buat initial draft :)

Update
Jumpa link menarik semasa browse dlm group DomainDrivenDesign
Improving Applications Design with a Rich Domain Model

0 comments: