Tuesday, May 12, 2009

Sarapan pagi harga macam kat hotel

Aku terkejut pagi nie, cukup terkejut, semalam terkejut sebab MB haram Zambry tu tak layak jadi MB tapi terkejut suka/syukur. Pagi nie aku terkejut sebab harga sarapan nasi goreng pagi + telur mata dan teh o ais limau beharga RM 8.50. dah la masa tu cash kat tangan aku ada le sepuluh ringgit aja. Sebab tu masa nak ambil ayam berat je hati aku nak ambik, SubhanAllah.. aku tak jadi ambik, kalau tak sure RM 15 aku kena bayar, sure aku berhutang lagi 5 ringgit :) Masa dia cakap RM 8.50 tu, tergerak lah mulut aku nak tanya semula takut dia salah kira ke dia nampak telur mata tu macam ayam goreng, tapi aku tak terkata, aku ambil duit terus jalan.

Aku budget biasanya makan pagi around kurang dari RM5 tu pun biasanya aku sarapan dengan anak aku sebelum hantar dia ke tadika, hari nie aku tak sarapan dengan dia, beli kan roti je kat dia so aku tak plan nak sarapan, bila nak parking kereta duit syiling aku tak cukup, so aku decide gi sarapan dulu.

Aku agak je lah kos yang jadi sampai 8.50 ialah
a) Nasi goreng pagi yang dah sejuk RM 4.00
b) Telur mata RM 2.00
c) Teh O ais limau 2.50

Sekian yang masih terkejut

4 comments:

MK said...

Makan kat mana tu?

Ada pernah sekali aku makan kat TTDI, restoran Raja Sup. Aku ni jenis yg suka rasa makanan, so tempat ni boleh pilih nak taruk apa dalam sup. So aku amik sikit yang tu, sikit yang ni. Semua sikit je. (2-3 jenis je).

Bila nak bayar aku keluar duit RM5, tapi harganya RM15, terpaku sekejap kat situ. Ye la, gaji pun kurang dari 1k time tu.

kamal said...

Kalau makan kat raja sup kena ada cara, aku pun mula-mula makan kat situ terkena juga. Amik semua, nampak macam tak xukup, bila dah masak, jadi banyak. Boleh bajet brp makan, ada rahsia nya....

ryzam said...

Seksyen 9, dekat dengan Maybank

Anonymous said...

lepas ni breakfast kat concorde jerlaa :)