Saturday, May 09, 2009

Offer

Alhamdulillah , walau ekonomi gawat aku masih lagi dapat 3 offer untuk join another company dan sudah tentu offer yang diberi pun agak lumayan. Cuma hati aku masih belum terbuka untuk kemana-mana masih lagi dan masih setia di company M. Setakat ini aku suka enviroment dan tugas yang aku pikul walau pun kenkadang datang keributan dari pelbagai arah, tapi insyAllah aku yakin dengan rezeki yang Allah telah tetapkan.

Aku suka bekerja dengan team yang aku handle sekarang ini. Pihak top management insyAllah nampak macam ada perubahan. Consultation/freelance project pun aku dapat banyak juga offer tapi aku bukan boleh nak buat semua. Memang kalau ikutkan kata hati nak je ambik semua, tapi nanti aku yang merana, masa untuk family aku kena ada. Anak aku dah semakin membesar, persekitaran luar semakin mencabar, kalau aku busy sangat dengan kerja, terabai lak tanggungjawab aku dengan dia orang. Zaman Najib perintah lagi le haru, bodoh tahap gaban le..ishh geram aku. One Malaysia konon... part agama anak bagi ibubapa yanag memeluk Islam pun tak boleh nak handle dengan cara berhikmah nak create slogan One Malaysia. Mana pergi slogan Islam Hadhari? tu pun tak boleh nak jelaskan dengan clear.Ok terbabas sikit pasal politik, sakit hati tengok politik Malaysia akhir-akhirnie macam badut kena selsema BABI.

So kalau ada yang aku rasa member2 boleh buat selalunya aku akan bagi fully kat dia orang untuk buat kecualilah memang aku diperlukan juga untuk monitor progress project.

0 comments: