Friday, November 30, 2007

Hari terakhir di IT Lab

Aku dah submit handover document yang perlu pada rushdan untuk dia take over software development work di IT Lab, emm semalam last demo aku pada CMS community team dan aku happy sebab dapat tunjukkan prototype CMS sebelum aku berhijrah ke tempat lain.

Sepanjang tempoh 1 tahun 2 bulan aku kat IT Lab macam-macam pengalaman menarik aku dapat disini, belajar menangani pelabagai ragam vendor yang cuba mempermainkan group kita org. Tak semua vendor yang berfikiran sebegitu , cuma sebahagian yang fikir mereka ini hebat terutama vender S*P dan apabila dibalas balik dengan fakta-fakta soft dev.. terdiam tergolek-golek mereka nak menepis serangan dari group kita orang.. hehe. Pada masa tu bos kita org..kita gelar guru Hamdi pakar OOAD, setiap pagi kita orang akan ada status update bermula seawal pukul 8pg.. yang kebiasaan nyer lewat aku le tapi lewat 10 min je selalunya, biasalah aku kat Shah Alam (alasan lemah nie..) bos aku lagi jauh, jalan Kebun 7.30 dia dah sampai.

Pada team-team member yang lain Kak Kartinah, manager yang best dan baik hati :) , guru Hafiz pakar Java, banyak agile skill dan teknik aku dapat belajar dari beliau. .Net team Rushdan , Java Team Fadhlan dan Faisal, Analyst team Yusnizam aka Bob dan Zehan, SAP Team Nani dan team-team lain yang terlibat dalam project PITTIS.

Selamat berjuang IT Lab, semoga dapat berjumpa lagi...

0 comments: