Thursday, November 15, 2007

Agile Methodology

Aku dah lama tak update tentang cerita development, bukan sebab busy tapi tak de idea nak taip pasal apa. Aku insyAllah akan masuk company baru dalam masa 2 minggu, tapi sebelum join telah ada beberapa assigment yang kena aku kena buat untuk company tersebut dan Alhamdulillah 2 assigment besar telah berjaya disiapkan mengikut jadual.Assignment pertama ialah mengenai blue print (guideline) development process yang InsyAllah aku akan guna pakai dan juga assigment kedua ialah documentation berkaitan semua development policy yang perlu diikuti oleh team di sana. Sekarang ini untuk team application dah ada 4 termasuk aku, manakala untuk team multimedia/design dan ada 5 orang. Team application masih memerlukan 3 orang untuk buat beberapa project yang agak besar unutk 1 year punya project.

Aku berharap aku dapat gunakan ilmu-ilmu yang aku dapat semasa dalam team sekarang nie , terutama ilmu yang diturunkan oleh Guru Hamdi dan beberapa pengikut-pengikut agile di sini.

1 comments:

Ikhwan Hayat said...

Aku memang byk dapat belajar dari Tuan Guru Hamdi dan juga dari Tuan Guru Abang Yahaya... :D