Friday, October 05, 2007

Berbuka Puasa dan Surat Perletakan Jawatan

Semalam aku, isteri dan anak-anak berbuka puasa di Istana Budaya bersama geng-geng office aku. Program nie untuk seorang rakan yang akan berhijrah ke company lain selepas raya. Puas hati juga lah dengan makanan yang disediakan tidaklah bnyk sangat tapi cukup berbaloi dengan kadar bayaran yang dikenakan, berbeza dengan hotel yang ada letak harga lebih dari RM 50. Memanglah dia orang letak makanan banyak sampai nak pilih makan yang maner satu pun tak tahu, pada masa tu semua makanan hendak rasa, tapi aku rasa mesti bila dah berbuka bnyk yang tak habis terbuang je makanan tu:)

03/10/2007 tarikh aku hantar surat perletakan jawatan, dah lebih setahun aku berkerja dicompany P sebagai team lead .Net, seronok dengan perangai geng-geng yang lain, walau dalam team yang berbeza tapi dibawah satu department Emerging Technlogy (Nie bukan nama company). Aku akan join company M 4/12/2007 sebagai Solution Architect dan insyAllah segala tunjuk ajar rakan-rakan disini seperti bro Hafiz(Java Guru), bro Fadhlan (Hibernate & Webwork guru), bro Faisal(Jasper Report), bro Hamdi (3 bulan yang lepas berhijrah ke WPI - Agile & Java Guru), bro Rushdan (Mobile/Scanner Guru), bro Yusnizam (System Analyst), Kak Kartinah (manager aku :) dan Zehan (System Analyst) dan ader lagi sorang walau pun bukan dalm team aku tapi ada project yang dia terlibat secara dengan team aku bro Ikhwan (aka 1kHz).

Aku masih ada lagi project kat sini yang perlu completekan sebelum pergi ke company M, at least aku nak keluarkan 2 release CMS project nie.

Ada lagi satu aku nak share senarai buku-buku yang aku baca, ada yang habis dan ada yang tak habis dibaca lagi walaupun ader buku tersebut dah lebih setahun aku beli :)
Ada lagi beberapa buku yang aku pun dah tak ingat dalam rak kat rumah aku. Emm...















0 comments: