Thursday, March 09, 2006

Damia Bisyri

Sikecil comel Damia Bisyri demam.. dapat call dari nursery kata badan dia panas sikit risau juga bila dapat tahu anak kecil demam... kesian susah dia nak tidur malam.. asyik terjaga sahaja.. Moga Allah sembuhkan puteri kesayangan kami.

Minggu nie ada 2 project maintenance nak kena selesaikan, satu ialah data migration untuk Research Center UIA, malam tadi tidur lewat cuba clean and matchkan data yang group IT UIA bagi dalam Access. Macam-macam problem timbul masa nak cari Researcher Id sebab dalam Access mereka simpan Principal Researcher dan Co-Researcher dalam satu field.

Hari sabtu ada progress meeting dengan group ACMS Project dan HeadStaters Singapore, project nie pun satu hal rumit, sebab dari awal process development dah berterabur, saya join bila project dah sakit..jadi saya pun sakit kepala.....

Update
Minggu nie saya nak start development dlm .Net 2.0 Framework, tak berkesempatan nak explore detail ASP.Net 2.0 dan C# 2.0 sebelum nie, dari apa yang saya baca ada a few features yang menarik seperti Generic.
Beberapa tool saya dah download semuanya free dan yang ok boleh digunakan dalam commercial project.
- http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/vwd/default.aspx - Visual Web Developer Express
- http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/vwd/default.aspx - Sql Server 2005 Express

- http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/visualcsharp/ - Visual C# Express

0 comments: