Wednesday, March 10, 2010

Technical Screencast

Salam,


Aku terfikir adakah mendapat sambutan jika terdapat screencast khusus yang dibina untuk market Malaysia, aku bukan tak berminat cerita pasal global, atau pun pasaran luar cuma aku lebih nak fokuskan khusus pada developer yang ada di Malaysia dimana presenter juga adalah Malaysian haaa tu barulah 1Malaysia. Kalau diperhatikan memang terdapat beberapa site yang provide screencast untuk software developement sama ada free atau berbayar. Kandungan screencast yang di siarkan juga memang menarik. Plan aku screencast yang aku nak buat nie berbayar, kerana ianya melibatkan masa dan juga tenaga. Kalau ada satu portal screencast dimana developer boleh provide kemahiran masing-masing dan dapat income dari situ sure menarik. Bagi aku boleh dimulakan dengan kategory developement dan selepas tu kembangkan pada administration linux, windows, unix etc..

Cerita sikit-sikit je lah dulu....dah confirm betul2 baru boleh cerita lanjut..

0 comments: