Friday, July 31, 2009

NHibernate - Training

Minggu lepas first time aku bagi training untuk company luar dan training tersebut di kelolakan oleh pihak Syarikat aku berkerja, maka aku tak perlu bercuti unutk buat consultation training. 6 orang developer datang selama 4 hari dari sebuah company. Tajuk yang aku pilih untuk train dia orang ialah Building Enterprise Application using NHiberante & Domain Driven Design.

Kebanyakkan masa dalam training menjurus kepada hands on training. Hari pertama banyak aku sentuh tentang teori/konsep ORM/NHibernate. Aku juga bawa contoh penggunaan TDD dalam development dan aku buat example tanpa prepare so nak tunjukkan serba sedikit cara real start project from scratch. So bila run TDD tu nampak lah kebaikan sebab bila buat impromptu nampak lah apa yang aku expect code tak menghasilkannya kerana ada silap dalam code base tersebut.

Nanti aku tulis lagi, dah masa bulan malas nak update...

0 comments: