Tuesday, February 01, 2011

Pengundi Melayu kurang ilmu demand time pilihanraya

Pengundi melayu pada umumnya masih kurang ilmu nak demand undi time pilihanraya.. pilihanraya kat malaysia sebenarnya adalah perniagaan yang menguntungkan pada mereka yang arif

sepatutnya time nie jika mereka benar2 nakkan undi..anda sepatutnya demand hak-hak dan apa-apa yang berkaitan keperluan hidup pada masa itu juga... pada penyokong pembangkang jgn hanya terlibat dalam kempen pembangkang , join sekali event bik mama yang tiada unsur maksiat lah.. so masa tu anda mintalah mereka tunai kan keperluan anda sebagai rakyat/pengundi jika mereka memerlukan undi anda.. serius...nie rahsia hidup senang bila pilihanraya.

demand sikit, jika tak bagi..undi anda pergi ke pembangkang..ada berani??.. tapi oleh kerana sifat bertolak ansur dan lembut hati ada pada pengundi melayu menyebabkan mereka ditipu hidup2 macam sekarang nie, sampai bila perlu ditipu macam nie. walaupun anda memang karat biru, salah ke nak demand?? takut?? ..anda rugi.. walaupun anda dah tekad dlm hati nak mengundi dacing so kalau anda demand sikit adakah kemelayuan anda akan hilang?

pada pembangkang pun satu, kalau kawasan tu memang dah agak pekat % < 50 untuk menang ..mereka sepatutnya tak perlu bersusah payah berkempen mengeluarkan belanja yang banyak, sekadar buat satu kain rentang muka calon dah lah, lepas tu buat kempen kerumah sampaikan maklumat, bukan suruh undi pembangkang, tapi bagi tahu pengundi untuk demand hak mereka..

Ubah sikit cara, dah memang tahu susah nak sampaikan maklumat kerakusan pihak berkuasa, nak cerita pasal rasuah kat orang kampung apa mereka nak peduli, kehidupan mereka tak terasa sangat. so cara lain ialah kempen mereka untuk dapatkan peruntukan

guna psycho cara lain, keras jgn dilawan dgn keras, serap je..oleh kerana puak2 tu suka sgt buat project segera, so galakkan supaya lebih bnyk project segera, pada masa tu kena ajar pengundi untuk bersifat tamak dengan demand yang lebih2 sikit..pembangkang kena raikan apabila mereka tawarkan sesuatu pada pengundi...hadir press conference bila ada apa-apa project yang dibuat..

0 comments: