Thursday, March 19, 2009

Real Estate - testing project

Aku sekarang tengah dalam process refactoring current Campus Management System dan aku dah beberapa bulan tak terlibat secara direct dalam coding. Kebanyakkan masa aku terlibat dengan team meeting, department meeting.

Untuk mengikuti perkembangan software development, aku rasa aku kena juga buat simple code atau simple project baru skill aku tak ketinggalan. Tapi biasanya bila aku plan nak buat project suka-suka, selalunya pertengahan jalan saja. Bahagian ini yang aku kenkadang aku ada masalah. Awal-awal mungkin aku bersemangat, tapi bila pertengahan bila dah busy dengan tanggungjawab dengan real project, aku rasa macam terbengkalai sahaja. Sudah banyak kali aku nak dokumen cara aku terlibat dalam development process tapi biasanya part 1 atau part 2, selepas tu aku dah tak boleh fokus. Macam mane nak buat tu?

0 comments: